FAQ

Hur fungerar det här med frakten?

Fraktkostnaden är en fast avgift på 19kr. Avgiften täcker kostnaden för porto, emballage, paketering och eventuell övrig hantering. Handlar du för minst 250kr så betalar du ingen frakt!

Din beställning skickas i ett vadderat kuvert som 1:a klass-brev med Postnord. Leveranstiden är vanligtvis 1-3 vardagar.

Vill du ha din beställning skickad på annat vis går det naturligtvis bra det också. Fraktkostnaden blir dock högre och du kommer att behöva betala för frakten även om du handlar för 250kr. Men tveka inte att höra av dig om du har några speciella önskemål om frakten, det mesta går att lösa.

Vad händer om jag inte är nöjd med mitt köp?

Råkade du köpa vänsterarmar istället för högerarmar? Passade inte bitsen som du trodde att de skulle göra? Var något skadat när det kom fram? Har du fått något annat än det du beställde? Ibland blir det fel men oroa dig inte, vi löser det!

Om du vill ångra ett köp eller returnera något så går det bra oavsett anledning. Hör av dig inom 14 dagar efter leverans så ordnar vi det praktiska oavsett om du vill byta ut något, ångra ett köp, eller få ersättning för skadade varor.

Har det gått mer än 14 dagar? Hör av dig i alla fall, det brukar gå att lösa ändå!

Har ni inte "just-de-där-bitzen-jag-behöver"?

Jodå! Men kanske har de inte hunnit läggas upp på sidan ännu. Vi jobbar hårt för att få upp alla bitz som det finns intresse för så fort som möjligt men det är lite av ett evighetsjobb då det finns väldigt mycket och dessutom ständigt släpps nytt. Du är alltid välkommen att höra av dig om du inte hittar det du letar efter, om vi vet att det finns intresse för något speciellt så hamnar det självklart först i kön!

En del bitz återfinns i boxar som är väldigt dyra eller boxar där det kanske bara finns några enstaka bitz som är användbara och det kan därför vara svårt att erbjuda dessa till rimliga priser men tveka aldrig att höra av dig, vår ambition är att kunna erbjuda allt som det finns intresse för.

Är bitzen begagnade?

Nej! Bitzen på sidan kommer direkt från förpackningen och har enbart klippts av från sina plast-ark. Allt du köper är så nära nyskick som det bara går att komma.

Kan jag betala med Kort/Swish/Paypal/Klarna etc?

Du kan betala din beställning med kort, Swish eller via Klarna. Paypal är inte tillgängligt i nuläget men finns med i planeringen inför framtiden.

Det jag vill beställa är slutsålt. När får ni in det i lager igen?

Förhoppningsvis så fort som möjligt men det kan ta upp till två veckor innan en slutsåld vara åter är i lager.

Vi rekommenderar att du använder bevakningsfunktionen om du är intresserad av något som inte finns i lager. Då får vi ett meddelande om att lagret behöver fyllas på och dessutom så får du själv ett mail när varan åter finns i lager och kan beställas.

Bevakningsfunktionen hittar du om du klickar dig in på en slutsåld vara, "lägg i kundvagnen" ska då ha ersatts av "bevaka".

Hur är det med GDPR, cookies och sånt? Hur använder ni min personliga information?

Vi ber bara om sådan information som behövs för att vi ska kunna hantera ditt köp och ge dig service. T.ex namn och adress för att vi ska kunna skicka din beställning, din mailadress för att skicka en orderbekräftelse eller telefonnummer för att kunna Swisha en återbetalning.

Dina personliga uppgifter används inte till något annat och de delas självfallet inte vidare eller säljs till tredje part. Uppgifterna lagras så länge som du har ett registrerat konto här men kan när som helst tas bort om du skulle vilja det.

Se även våran integritetspolicy för mer information.

Vad är egentligen Spare Bitz?

Spare Bitz är en webbutik som drivs av Spare Bitz Handelsbolag, 969795-8560. Vi hjälper dig att få tag i bitzen du behöver så att du istället kan ägna din tid och energi åt att måla, konvertera och spela!

Hur kan jag kontakta er?

Oavsett ärende är du är alltid välkommen att maila oss på följande adress:

kontakt@sparebitz.se

Se även den separata kontaktsidan.

Det här nyhetsbrevet? Är det något för mig?

Om du vill veta när nya bitz dyker upp i sortimentet eller bli informerad om nya fraktsätt, betalningsalternativ och andra nyheter kring webbutiken så kan det vara något för dig. Vill du dessutom regelbundet få rabattkoder att använda i butiken, ja då är det absolut något för dig!

Nyhetsbrevet skickas ut ett par gånger per månad och du kan när som helst säga upp prenumerationen om du inte längre vill ha det. Längst ner på sidan finns ett fält för att prenumerera på nyhetsbrevet, om du redan är prenumerant så kan du använda samma fält för att avprenumerera.

Hur vet jag vilka bitz som hör ihop med varandra?

Tjusningen med konverteringar är ofta att få bitz att passa oavsett vad de från början är avsedda för men ibland vill man följa instruktionerna. Om bitzen har en bokstav inom parantes i namnet, t.ex (A), så betyder det att det finns en annan del med samma bokstav inom parantes som passar med den. Så ser du en "Arm (B)" så passar den t.ex med "Hand (B)".

Bitz som heter "Huvud A", utan parantes, ska inte paras ihop med något speciellt utan där används bokstäverna bara för att skilja de olika huvudena åt. Kom också ihåg att du alltid är välkommen att höra av dig om du har några frågor.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.